Eleanor & Park: Opdracht

Titel Eleanor & Park
Niveau boek 2
Opdracht niveau 2
Focus het einde van een verhaal
Je leert je mening geven over het einde van een verhaal.
Gemaakt door Lotte Straatsma

Wat vond je van het einde van Eleanor & Park? Liep het af zoals je had verwacht of had je nog iets meer willen weten?

Licht je antwoord toe met minimaal één voorbeeld of citaat uit het boek.

Er bestaan twee soorten eindes: gesloten en open eindes. In het eerste geval zijn alle vragen beantwoord die je als lezer tijdens het lezen had. Gesloten eindes komen vaak voor bij detectives of thrillers.
Bij een open einde is het verhaal niet helemaal afgesloten en blijf je als lezer met één of meerdere vragen zitten.

Welke belangrijke vraag is aan het eind van Eleanor & Park wel beantwoord en welke nog niet?

Vind je dat Eleanor & Park een gesloten of een open einde heeft of iets daar tussenin?
Gebruik minimaal 30 woorden voor je antwoord.

Schrijf zelf een nieuw slot voor Eleanor & Park van maximaal 500 woorden. Je mag zelf kiezen wat voor soort einde het wordt. Schrijf in dezelfde stijl als de auteur.

D

Welk einde vind je beter gelukt? Dat van de auteur of dat van jezelf? Licht je antwoord toe.

Waarom heeft Eleanor & Park een open eind, denk je?
Kies uit:
A De schrijfster had geen tijd of geen zin meer om een einde te schrijven.
B De schrijfster kon geen goed einde verzinnen.
C De schrijfster vindt het zelf niet belangrijk hoe het verhaal afloopt; de belangrijkste dingen heeft ze al verteld in de rest van het verhaal.
D De schrijfster wil dat je zelf gaat nadenken over hoe het verder gaat.
E Iets anders, namelijk ….

Leg je antwoord uit.