Welk boek moet ik gelezen hebben?

Doe eens gek: lees een boek. Niet zomaar een boek. Een boek dat je van je sokken blaast. Ook als je slippers aan hebt. Check hier welke boeken leuk zijn om te lezen!

Welk boek moet ik lezen?

Ze zeggen dat lezen leuk is. Dat boeken net zo verslavend zijn als films. Maar ja, ze zeggen zoveel. Hoe moet jij weten dat lezen epic is als je geen idee hebt welke boeken je dan moet hebben? Of misschien heb je al wél een boek gelezen dat je gewoon niet meer weg kon leggen. Waarschijnlijk vielen de ogen van je ouders toen uit hun kassen. Moest je je telefoon dagenlang troosten omdat-ie zo eenzaam was geweest.

En vraag je je nu af: hoe vind ik nóg zo’n boek?! Hoog tijd voor een snelcursus ‘monsterlijke-goede-boeken-zoeken’. En hier voor de lezers met het geduld van een fruitvliegje alvast leestips van De Jonge Jury. Tips van je eigen leeftijdsgenoten. En wist je dat je vanaf mei kunt stemmen op jouw favoriete boek!?

Leestips Jonge Jury 2024

Heb je de film gezien?

Lees of luister het verhaal van deze verfilmingen! Wat heb jij liever? Het verhaal lezen, luisteren als luisterboek of kijk je liever de film. In ieder geval hebben we hier 5 tips van verfilmde verhalen!

Top 5 boekenseries

Online boeken lezen

Je kunt natuurlijk ook zelf een beetje speuren op de website van de Jeugdbibliotheek. Wist je dat een lidmaatschap gratis is voor jongeren tot 18 jaar? Als je lid wordt van een bibliotheek bij jou in de buurt kun je niet alleen boeken lenen, maar ook e-books en luisterboeken via de online Bibliotheek. Via de app kun je waar en wanneer je maar wil verhalen lezen of luisteren!

Meer weten?